bewegen/animeren

Terug naar home

Tilemap: tileset: physic layers: add element

Paint: physic layers o

Klik op alles wat je hebt gemaakt om een omgeving te maken

Play.

Main_character: sprite 2d (rechtermuisklik): change type: animated sprite 2d.

Animation: sprite frames: new sprite frames

Stop je animatie in godot onder terrain

Sprite frames panel: add frames: new sprite frames

Maak het de goede groote

Hou je muis ingedrukt en ga langs alle animaties

Add them

Preview: play

Nu kan je de frames per seconde annpassen naar wat je wil

Voeg de animatie springen toe

Stop de animaties onder de main.tscn

Voeg nu de animaties toe bij de rennende

Je kan de frames per seconde weer aanpassen

Default: autoplay bij load

Script: output

Stop sprite_2d op regel 6

Voeg 2 lijnen toe aan het einde van het script

Typ daar: var isLeft = velocity.x .<0 sprite_2d.flip_h = isLeft

Play

Regel toevoegen onder 14

Typ deze code: sprite_2d. animation = jumping

2 regels toevoegen onder 12

Typ deze code: if velocity.x > 1 || velocity.x <-1 sprite_2d.animation = “running” else: sprite_2d_animation = “default” 2

Play

3

Verander in regel 34 speed naar 10

Project: project settings: gravity: 2d: default gravity: 2500

Verander in regel 4 300 naar 400

Verander in regel 5 -400 naar -900

Leer programmeren.

Laat je personage bewegen en animeer hem.