Tilemap: tileset: physic layers: add element
Paint: physic layers o
Klik op alles wat je hebt gemaakt om een omgeving te maken
Play.
Main_character: sprite 2d (rechtermuisklik): change type: animated sprite 2d.
Animation: sprite frames: new sprite frames
Stop je animatie in godot onder terrain
Sprite frames panel: add frames: new sprite frames
Maak het de goede groote
Hou je muis ingedrukt en ga langs alle animaties
Add them
Preview: play
Nu kan je de frames per seconde annpassen naar wat je wil
Voeg de animatie springen toe
Stop de animaties onder de main.tscn
Voeg nu de animaties toe bij de rennende
Je kan de frames per seconde weer aanpassen
Default: autoplay bij load
Script: output
Stop sprite_2d op regel 6
Voeg 2 lijnen toe aan het einde van het script
Typ daar: var isLeft = velocity.x .<0 sprite_2d.flip_h = isLeft
Play
Regel toevoegen onder 14
Typ deze code: sprite_2d. animation = jumping
2 regels toevoegen onder 12
Typ deze code: if velocity.x > 1 || velocity.x <-1 sprite_2d.animation = “running” else: sprite_2d_animation = “default” 2
Play
3Verander in regel 34 speed naar 10
Project: project settings: gravity: 2d: default gravity: 2500
Verander in regel 4 300 naar 400
Verander in regel 5 -400 naar -900